Westbam: біографія

Westbam біографія

Ім’я Westbam всім добре знайоме. Цей шоумен вже близько 15 років приємно дивує своєю працьовитістю і є одним з корифеїв не лише німецької, але і європейської клубної тусовки. Максиміліан Ленц (Maximilian Lenz) – він же Westbam – народився 4 березня 1965 року в німецькму місті Мюнстер (земля Вестфалія). Багато хто вважає його просто Dj-єм, що записує свої альбоми, але це лише частина його роботи. Цей авангардист рейверського племені є прекрасним продюсером і одним із засновників берлінського незалежного денс-лейбла Low Spirit.

Звідки ж взялось це, на перший погляд, незрозуміле ім’я Westbam? Виявляється, все дуже просто. Це скорочений варіант словосполучення Westphalia BamBaataa, що вийшло при скороченні землі, де він народився (WESTphalia), і кумедної назви його улюбленої групи Afrika BAMbaataa. Його ді–джейська кар’єра почалась в рідному Мюнстері в клубі “Odeon” в 1983 році. Через рік він переселився до Західного Берліну і незабаром отримав класне місце у відомих берлінських клубах “Loft” та “Metropol”. Його витончена техніка зведення відразу почала виділяти Максиміліана серед інших ді-джеїв, і хлопець прославився по обидві сторони Бранденбургських воріт. Це був його рік. По-перше, він супроводжував “живий” концерт F.M. (Einsturzende Neubauten) в клубі “Loft”. По-друге, записав в студії Баррі Грейвса два своїх перших мікси “The Master And Servant Mix” і “Depeche Mode Megamix”, звісно, на тему пісень Depeche Mode. І, зрештою, одне з німецьких видавництв опублікувало його ессе “What is record art?”.

Біографія Wwestbam. Фото

1985 року, як ми вже говорили, Максиміліан Ленц стає одним із засновників та головою лейбла Low Spirit. У Франції, Бенилюксі та Німеччині виходить його перша 12-дюймова пластинка Westbam feat. Cowboy Temple “17 – This Is Not A Boris Becker Song”. Написана під враженням від відомої пісні Пола Хардкасла “19″, одної з перших речей з використанням семплів, в жовтні 1985 року “17″ займає першу сходинку німецьких танцювальних чартів. Його продюсером стає Клаус Янкун, головний звукорежисер Low Spirit. Westbam за опитуванням декількох берлінських музичних часописів стає “Найкумеднішим ді-джеєм міста”. Наступного року Westbam пише для Network Press ще одну авторську роботу “Mixing — What Is It For?”, випускає декілька пластинок з міксами пісень відомих груп. Його пісні регулярно звучать в ефірі наймодніших німецьких радіостанцій. Він супроводжує групу DAF під час їх європейського турне і бере участь у першій берлінській хаус-вечірці в клубі “Ex & Pop”.

1987 року Westbam разом з Dj Dick керує на найбільшому в Німеччині диско-заході “Die Macht der Nacht” і представляє свою країну на щорічному Всесвітньому чемпіонаті ді-джейської майстерності міксування в королівскому Альберт-Холі в Лондоні. Цього ж року представників Low Spirit запрошує радянська Латвія, що перестроюється разом зі всім Союзом, взяти участь у щорічному фестивалі “Дни нового искусства”, де Westbam разом з ленінградською групою “Популярная Механіка” Сергея Курехина дають концерт, що пізніше вийшов у альбомі “Popularnaja Mehanika Feat. Westbam — Live At Riga” (багато хто вважає його найпершим альбомом Westbam). Незабаром виходить його другий альбом “Westbam”.

Але найбільшою подією в кар’єрі Westbam стало запрошення Інститута Гете виступити на концерті, присвяченому відкриттю Олімпійських Ігор в Сеулі (Південна Корея). Там Westbam представляє німецьку музичну культуру і вперше отримує можливість привернути до своєї творчості увагу такої великої аудиторії. 1989 року вісім треків, що раніше виходили лиш в Кореї, склали основу його третього альбому “Seoul”. З цього часу починається нова ера в кар’єрі нашого героя. Тепер його знає вся Європа. Він зміксовує твори добре відомих музикантів, виступає з концертами в Італії, Великобританії, Данії і навіть у США, не кажучи вже про рідну Німеччину. Цього ж 1989 року виходить його четвертий альбом “The Cabinet”, який став першим концептуальним альбомом, записаним німецьким ді-джеєм. До того ж, він дотепер залишається ді-джейским альбомом, який найбільше купували на німецькому ринку. Сингл “The Roof Is On Fire”, що вийшов незабаром, 18 тижнів був у Top 40 Німеччини, Великобританії та “Білборду”.

Біографія Westbam. Фото

1990 року Westbam все ще продовжує ді-джеювати на “Die Macht der Nacht” (вже четвертий рік) і стає продюсером Deskee. Роботи у його лейбла постійно збільшується. Low Spirit випускає багато збірників рейву, техно- і хаус-музики, і періодично влаштовує грандіозні вечірки, представляючи публіці своїх протеже. Перший такий сейшн пройшов в берлінському клубі “Quatier” і зібрав 12 провідних ді-джеїв зі світовими іменами. Згодом на основі концерту вийшов альбом-збірник “No More Fucking Rock’n’Roll”. І наступного року трудоголік Westbam без кінця мандрує ледь не довкола світу зі своєю вертушкою, мікшером і пластинками. Його американському турне, наприклад, був присвячений вихід його американського альбому “The Roof Is On Fire”, а після повернення на батьківщину в жовтні 1991 року побачив світ його новий інтернаціональний альбом “A Practicing Maniac At Work”.

Як відомо, 14 грудня 1991 року відбувся перший фестиваль хаус- і техно-музики “Mayday” (12 000 рейверів розважались на цьому зібранні), і Westbam, як один з родоначальників цього руху, розробляв концепцію цього і наступних фестивалів. Мало кому відомо, що саме Westbam разом з Клаусом Янкуном під іменем Members Of Mayday розробляли гімни для кожного з фестивалів. Зараз ці записи настільки популярні, що давно вже вважаються культовими. Але він не забуває і про записи під псевдонімом Westbam. 1994 року виходить ще один альбом Westbam-а “Bam Bam Bam”. Тільки в Німеччині його придбали 140 000 меломанів, а сингл “Celebration Generation” побував у 21-му офіційному хіт-параді багатьох країн світу. 1995 року в продажу з’являється перший альбом Members Of Mayday “Members Only” з хітами всіх учасників, а Westbam випускає ремікс класики Yello “Hands On Yello – Bostich”.

Але кульмінацією 1995 року стало десятиліття лейбла Low Spirit. Ювілей відмітили випуском подвійного збірника “The Age Of The Mixer – 10 Years Of Low Spirit”, що включав 10 треків з особистою участю Westbam. 1997 рік став одним з найуспішніших у кар’єрі шоумена. Спочатку з’явилася книга “Mixes, Cuts & Scratches”, колекція з його інтерв’ю про роботу, мистецтво бути ді-джеєм з анекдотами, думками та відкриттями. Ця книга вийшла разом з його новим реміксом класичної пісні CAN “… And More …”. Потім німецькі чарти сколихнув гімн від Members Of Mayday “Sonic Empire”, який вже до липня перевищив півмільйонну межу продажу. Цього ж літа Westbam написав гімн “Sunshine” для фестивалю “Love Parade”. Ця пісня також нашуміла в хіт-параді. Виявилось, що Westbam давно вже писав пісні для свого нового диску “We’ll Never Stop Living This Way”, і він з’явився на початку листопада. Назва альбому була давнім девізом музиканта, зміст альбому повідомив, що Westbam знову збирається зайнятись експериментами, за що його ще від початку критикували, як не курйозно це може звучати. Сингл музиканта “Hard Times” більше двох місяців непогано продавався.

2002-го року вийшов новий альбом Westbam, що отримав назву “Right On“, він також з великим успіхом продавався. Щороку виходять у продаж гімни до фестивалів “Love Parade” та “Mayday“. Майже всі вони користуються неймовірним успіхом. Власне, неможливо не навести таких прикладів, як The Love Committee – “Love Rules” (2003), The Love Committee – “You Can’t Stop Us” (2001) а також Members Of Mayday – “Culture Flash” (2002), Members Of Mayday – “Troopa Of Tommorow” (2003), Members Of Mayday – “Team X-Tream” (2004). 30 квітня цього року відбувся черговий фестиваль “Mayday”, який вкотре зібрав прихильників клубної музики. А, як ми пам’ятаємо, одним із засновників цієї чудової події є Westbam. Скільки років минуло, а фестиваль процвітає. Це доводить, що “пахан” сучасного техно- і електро-руху на стільки ж сильний, як і 5-10 років тому.